Poczęstunek dla miłośników piłki nożnej, to wspólna akcja Klubu Jagiellonia Białystok oraz podlaskiego samorządu i ma być to forma promocji lokalnego produktu. –Nasze kulinarne dziedzictwo jest niezwykle bogate i promujemy je zarówno w całej Polsce, jaki w regionie. Chcemy przez tę akcję pokazać, że tymi wszystkimi potrawami możemy się delektować nie tylko przy świątecznym stole, u mamy czy babci, ale też podczas imprez masowych – mówił wicemarszałek Sebastian Łukaszewicz. – Jest to też okazja do zaprezentowania podlaskiej kuchni gościom z Poznania.
Przedsięwzięcie miało na celu przede wszystkim promocję podlaskiego produktu lokalnego i jego twórców, czyli producentów znajdujących się w prowadzonej przez urząd marszałkowski bazie produkty.podlaskie.eu. Jest tam ich już ponad 200, a baza wciąż się rozwija.
Sobotnia akcja „Swojski stół kibica” odbyła się już po raz drugi. Pierwszy raz miała miejsce podczas meczu Jagiellonii Białystok z Legią Warszawa. Jak dodał wicemarszałek, współpraca z klubem przy propagowaniu produktu lokalnego, to bardzo dobry pomysł.
Na podstawie podlaskie.eu