Kantyki zostały wykonane przez artystów Chóru Opery i Filharmonii Podlaskiej pod kierownictwem Violetty Bieleckiej. Wydawcą płyty jest DUX Recording Producers. Za reżyserię dźwięku odpowiadają Marcin Guz i Lech Tołwiński.
Kantyki to utwory sześciogłosowe o tematyce religijnej. Pierwszy głos został odkryty w archiwum w Wilnie przez prof. Józefa Maroszka w 1997 r. Kolejne dwa przez burmistrza Supraśla Radosława Dobrowolskiego w trakcie zbierania materiałów do doktoratu. Brakujące głosy uzupełniła prof. Olga Szumilina ze Lwowa.
Materiał jest bardzo wyjątkowy – pochodzi z początków unickiej szkoły śpiewu barokowego. Supraśl był wtedy drugim po Wilnie ośrodkiem śpiewu wielogłosowego. Twórcami byli muzycy skupieni wokół tzw. wileńskiej szkoły barokowej kompozycji muzyki cerkiewnej. Należeli do nich: bazylianin Tomasz Teodor Szewerowski (kapelmistrz abpa Cypriana Żochowskiego), prawdopodobnie Mikołaj Dylecki (kapelmistrz abpa Gabriela Kolendy – archimandryty supraskiego) oraz dwaj suprascy bazylianie, bracia Teofil i Antoni Kiszczycowie.
Supraskie Kantyki były kulminacją rozwoju zachodnioeuropejskiej stylizacji muzycznej w tradycji cerkiewnej w Rzeczypospolitej. Uprawianie tego rodzaju śpiewu możliwe było poprzez kontakty hierarchów prawosławnych i unickich, z krajami południa Europy.
Laureatów Fryderyków poznamy 22 kwietnia podczas Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu w Gliwicach.