KONKURS. Najlepszy Produkt Turystyczny w Podlaskiem

Data utworzenia: 16.11.2022

Jakie miejsca i wydarzenia okazały się w 2022 roku hitem? Podpowiedzią mogą być wyniki tegorocznego konkursu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Najwyższe wyróżnienie - złoty certyfikat - otrzymała Opera i Filharmonia Podlaska.

[mat. promocyjne atrakcji turystycznych województwa podlaskiego]

Nasz regionalny Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej otrzymała Opera i Filharmonia Podlaska, która teraz będzie rywalizować o tytuł najlepiej rozwijającego się produktu turystycznego na arenie ogólnopolskiej. Wyniki poznamy w połowie grudnia.

Dotychczas laureatami ogólnopolskiego etapu były m.in. Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis (2021 rok), Zabytkowa Kopalnia Srebra w Tarnowskich Górach (2019), Muzeum Powstania Warszawskiego (2018), Żywe Muzeum Piernika (2017). Znacie te miejsca? W 2009 roku ogólnopolski Złoty Certyfikat otrzymał Kanał Augustowski.

Nagrodą główną w konkursie dla produktu turystycznego, który w etapie ogólnopolskim został wyróżniony "Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej", jest kampania promocyjna w roku 2023 o wartości nie mniejszej 200 tys. zł.

To nie jedyne certyfikaty przyznane przez kapitułę konkursową. Certyfikat Specjalny POT otrzymał pięknie odremontowany Ośrodek Edukacji Przyrodniczej „Młynarzówka”. W gronie laureatów, którzy otrzymali certyfikaty POT, znalazły się też dwie duże imprezy z 2022 roku: 500 Kajaków w Drohiczynie, Festyn Archeologiczny w Milewszczyźnie (gmina Korycin) oraz Rezerwat Pokazowy Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego.

Ten ostatni certyfikat może mieć też wymiar dość symboliczny - to miejsce przeszło gruntowny remont i po covidowej przerwie miało w tym roku miło zaskoczyć turystów. Ale przez położenie tuż przy granicy strefy z ograniczonym dostępem na polsko-białoruskiej granicy (kryzys migracyjny 2022 roku) turyści nie odwiedzali chętnie tego regionu. Cetryfikat dla Rezerwatu Pokazowego Żubrów przypomina o zapomnianych w tym roku atrakcjach wzdłuż granicy, wartych odwiedzenia.

- Rozwój turystyki jest jednym z priorytetowych działań władz samorządowych województwa podlaskiego - mówił członek zarządu województwa Marek Malinowski. - W znaczącym stopniu przekłada się on na cały rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu. Mimo przeszkód związanych z kryzysem migracyjnym na polsko-białoruskiej granicy, jako Zarząd Województwa Podlaskiego podjęliśmy i nadal podejmujemy działania mające na celu przywrócenie aktywnej turystyki na terenach przygranicznych – zaznaczył.

Uzyskane certyfikaty najlepszych produktów turystycznych gwarantują stałe miejsce na mapie atrakcji godnych zobaczenia i polecania. 

Dyrektor Biura PROT Sławomir Kieda poinformował, że w tym roku do konkursu zakwalifikowanych zostało szesnaście produktów – dziesięć w kategorii Certyfikat, cztery w kategorii Certyfikat Specjalny oraz dwa w kategorii Złoty Certyfikat. Kapituła konkursu oceniała m.in. atrakcyjność produktu, jego unikalność, działania promocyjne oraz znaczenie dla rozwoju gospodarczego regionu.

authors image
Autor:

Marta Ciszewska