Balon promuje Białystok

Data utworzenia: 23.05.2023

To kolejny sposób na popularyzację stolicy Podlaskiego. Miasto będzie promować balon sportowy ze specjalną reklamą.

[fot. Dawid Gromadzki/UM Białystok

Balon o pojemności 1700 m3, z nadrukiem logotypu miejskiego o powierzchni ponad 100 m2, został kupiony przez miasto Białystok. Kosztował 89,5 tys. zł. Jesienią ubiegłego roku Miasto ogłosiło konkurs na wyłonienie operatora balonu. Został nim Denis Dawidziuk – młody białostoczanin posiadający licencję pilota balonu sportowego, członek Balonowej Kadry Narodowej Aeroklubu Polski, uczestniczący w licznych zawodach rangi Pucharu Polski, a także zawodach Międzynarodowej Federacji Lotniczej.

W ramach umowy dotyczącej pełnienia funkcji operatora balonu będzie go magazynował i dbał o utrzymanie balonu w zdatności do lotów. Jednak przede wszystkim będzie promował Miasto Białystok eksponując balon podczas lotniczych zawodów sportowych na terenie kraju i zagranicy, a swoje osiągnięcia będzie relacjonował w mediach społecznościowych, na nowych portalach poświęconych białostockiemu balonowi.

W tym sezonie planowany jest udział balonu Białystok na zawodach m.in. w Kłajpedzie, Janowie, Lesznie czy Rypinie.

authors image
Autor:

oprac. ad

Reporter | a.dycha@bia24.pl